
Oddělení správy informačních systémů zajišťuje administrativní provoz, koordinaci a rozvoj vybraných informačních systémů veřejné správy resortu životního prostředí.
Předmětem činnosti je zejména zabezpečení bezchybné a bezproblémové dostupnosti systémů pro uživatele a zajistit úpravy a rozvoj systémů dle požadavků legislativy a odborných garantů či dalších zainteresovaných subjektů. Cílem je zajistit provoz systémů pro dotčené subjekty, na které se vztahuje příslušná legislativa, a konzistentní sběr dat.
Systémy, jimž se oddělení věnuje z hlediska kompletního provozu a rozvoje, jsou zejména následující:
- Integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností (ISPOP)
- Systém Evidence přepravy nebezpečných odpadů (SEPNO)
- Systém Hodnocení nebezpečných vlastností odpadů (HNVO)
- Environmentální helpdesk (EnviHELP)
Oddělení se dále zabývá podporou agendy Integrovaného registru znečišťování (IRZ) a spolupracuje na dalších e-governmentových projektech v resortu životního prostředí.
Své dotazy týkající se jak provozu kteréhokoliv z výše uvedených systémů, tak i ohlašování po technické i věcné stránce a rovněž i otázky související s ochranou přírody a životního prostředí můžete směrovat právě na EnviHELP.